Sankt Ansgars Skole
Grundideen for renoveringen af Sankt Ansgars Skole i hjertet af Nørrebro var at løfte nye og tidssvarende funktioner ind i den tætte by med respekt for det eksisterende formsprog. Ved at inddrage hele tagetagen fra skolens for- og baghus og dermed skabe et vandret vækstlag med moderne lærings- og samlingsmiljøer, lykkedes det at skabe moderne og fleksible rammer for skolens ca. 400 elever og dens personale. Desuden blev der etableret en ny adgangsforbindelse i form af trappetårn og elevator fra skolegård i terræn til de nye faglokaler på toppen, hvor der er også blev etableret nye tagterrasser til både leg og læring.
Billeder | tegninger | samlet præsentation (PDF)
![](https://hsarkitekter.dk/wp-content/uploads/2020/03/1_G1A1295-scaled.jpg)
![](https://hsarkitekter.dk/wp-content/uploads/2020/03/2_IMG_3901-scaled.jpg)
![](https://hsarkitekter.dk/wp-content/uploads/2020/03/3_A2-plan-1.100-REV-scaled.jpg)
![](https://hsarkitekter.dk/wp-content/uploads/2020/03/4_Visualiseringe_tagetage-REV-scaled.jpg)
![](https://hsarkitekter.dk/wp-content/uploads/2020/03/5_P8A4810-scaled.jpg)
![](https://hsarkitekter.dk/wp-content/uploads/2020/03/6_Trappe_rettet_farvejusteret-scaled.jpg)
![](https://hsarkitekter.dk/wp-content/uploads/2020/03/7_DJI_0006-Enhanced-scaled.jpg)
![](https://hsarkitekter.dk/wp-content/uploads/2020/03/8_Z9B0999_Akk-af-fotograf-scaled.jpg)
Sankt Ansgars Skole
Grundideen for renoveringen af Sankt Ansgars Skole i hjertet af Nørrebro var at løfte nye og tidssvarende funktioner ind i den tætte by med respekt for det eksisterende formsprog. Ved at inddrage hele tagetagen fra skolens for- og baghus og dermed skabe et vandret vækstlag med moderne lærings- og samlingsmiljøer, lykkedes det at skabe moderne og fleksible rammer for skolens ca. 400 elever og dens personale. Desuden blev der etableret en ny adgangsforbindelse i form af trappetårn og elevator fra skolegård i terræn til de nye faglokaler på toppen, hvor der er også blev etableret nye tagterrasser til både leg og læring.
Billeder | tegninger | samlet præsentation (PDF)